یکشنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۸۴

چند لینک جوابگوی سوالات شما

هدفم این است که بیشتر موضوعات اجتماعی روزمره را در اسرائیل بنویسم, اما تا آنجا که بتوانم سعی خواهم کرد که جوابگوی سیل سوالات شما در باره تاریخ ودر باره موضوع های دیگر باشم . پاسخ به بعضی از سوال ها احتیاج به بررسی دارد وبا کمبود وقت من ممکن است طول بکشد. مثلا سوالاتی که جوانان زیادی از ایران فرستاده اند و راجع به امکان ادامه تحصیلات عالیه برای آنها در اسرائیل پرسیده اند.

در باره تاریخ ملت یهود واسرائیل تا به امروز به زبان فارسی, این سایت مربوط را ببینید.

این سایت سوالهای شما در زمینه های مختلف پاسخ گو می باشد برای مثال خدمات کوروش کبیربه بشریت, بنیان نهادن منشور حقوق بشر, رها کردن یهودیان از چنگال اسارت بابلیان ومقام او در تورات را ببینید.

در باره دموکراسی در اسرائیل, پارلمان, دادگستری ودادگاهها ونحوه انتخابات این قسمت را ببینید.

در باره دانشگاه ها ومدارس عالی این قسمت را ببینبد.

سایت رادیو اسرائیل به زبان فارسی

اقتصاد اسرائیل در این قسمت آورده شده.

۱ نظر:

آهو گفت...

فرهاد عزيز:
فحش ها، بدو بيراه هاو تهمت هاي ناحسابي را نااگاهان به ما يهوديان ميزنند ناديده بگيريد. براي انسانهايي بنويسيد كه انقدر بينش داشته اند كه قرباني تبليغات سراسر كذب نشده اند. اين رژيم كثيف كه دارد دريا، دريا نفت ايران را به جيب تروريستها ميريزد اگر سر مردم ايران را با انكار هولاكوست و نفرت از يهوديان گرم نكند چه كند؟ همين ياسر عرفات بود كه در دوران جنگ ۸ ساله ايران با عراق به ايران پشت كرد و جانب عراق را گرفت. همين حزب الله جنوب لبنان بود( به نقد از خود دانشجويان مبارز ايراني در مصاحبه هايشان با راديو هاي برون مرزي) كه در حوادث كوي دانشگاه با فجيعترين وضعي دانشجويان ايراني را از بالاي ساختمانها به پايين پرتاب كرد.