سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۸۵

ناداني سران در شرق تامين رفاه بيشتر براي مردم درغرب است



هميشه با خودم مبارزه دارم تا اين احساس را از خود بدور كنم اما در مواردي موفق نميشوم. هروقت در جمعي با رفتار عجيب وغريب يا گفتار بي منطق وپوچ كسي كه بنحوي بامن ارتباط دارد روبرو ميشوم خود را جمع ميكنم وپيش خودم آرزو ميكنم كه ديگران به رفتار يا گفتار اين شخص توجه نكرده باشند. همانطور كه اين حالت در جامعه هاي كوچك مثل آشنايانم در مقابل غريبه ها بمن دست ميدهد در جامعه هاي بزرگ وبزرگتر بصورت شديد تري در من بوجود ميآيد. مثلا وقتي با همكارانم در جلسه اي شركت ميكنم باحضور اشخاصي از ادارههاي ديگر . ياوقتي كه در مراسمي كه هم افراد ايراني وهم غير ايراني در آن شركت دارند ويك ايراني براي سخنراني بالاي تريبون ميرود ياوقتي از رسانه هاي گروهي گفته هاي يك شخصيت ايراني يا ايراني الاصل كه سخني نامربوط يا بي منطق ميگويد
متاسفانه در جامعه هاي بزگ اين آرزوي من كه شايد ديگران برخي از رفتارها وگفتار ها را نديده بگيرند بيهوده است.
بزرگترين جامعه اي كه خود به خود به آن تعلق دارم جامعه شرق است ومن يك شرقي هستم وبه همين علت هم نه ميتوانم با آن احساس خودم مبارزه كنم ونه ميتوانم گفتار وكردار آنها را ناديده بگيرم چون آگاهم كه سياستمداران غرب منتظر هر اشتباه كوچك از طرف سران كشورهاي ديگر حتي كشورهاي دوست هستند تا بنفع منابع خود عمل كنند. سران كشورهاي شرقي از جمله سران ايران به اين امر آگاه نيستند كه روابط كشورها مانند يك بازي شطرنج است آنهم يك نوع شطرنج چند بعدي كه هر طرف سعي ميكند با آينده نگري ها وبا زيركي ها طوري مهره ها را جابجا كند كه حريف مات شود ويا دست كم امتيازات بيشتري ار حريف كسب كند. عده اي از سران كشورها شرقي از اين بازي ها بي اطلاعند عده اي ديگر با قوانين اين بازي آشنائي ندارند عده اي ديگر در همان مرحله هاي اول بجاي بكار انداختن فكر خود, بايك حركت احمقانه بازي را به حريف ميبازند وبعد از باختن يا ميخواهند قوانين بازي را بميل خودشان تغيير دهند يا همانطور كه در قرنهاي پيش متداول بوده بجاي بازي شطرنج, جنگ تن به تن را پيش كشند كه آنهم ناداني كردن بزرگتريست بدنبال نادانيهاي ديگر چون رغيب غربي بازي شطرنج را ادامه ميدهد و از همين امر هم براي پيروزي اش استفاده ميكند.
سران كشورهاي شرقي از اين امر بي اطلاعند كه در روابط بين ممالك احساسات نقشي بازي نميكند بلكه منافع از اينرو بعد از باختن در بازي شطرنج سر به فغان ميگذارند كه حق مارا بردند وخوردند وهنوز هم درك نميكنند كه علت اصلي خود آنها هستند. گاهي هم سالها بطول مي انجامد تا از باختن خود آگاه شوند.
با سياست خارجي صحيح وبا برنامه ريزيهاي اقتصادي درست همراه با منابع طبيعي بي انتهائي كه در ايران است, هر ايراني ميتوانست امروز در رفاه كامل بسر ببرد وسطح زندگي در ايران ميتوانست در بالاترين درجه نسبت به كشورهاي ديگر باشد. اما آگاه نبودن سران ايران از بازي شطرنج ها باعث شده كه منابع طبيعي ايران بسوي كشورهاي غربي وروسيه سرازيرشوند. كشورهاي غربي با سياست هاي صحيح اقتصادي از اين منابع براي رفاه شهروندانشان استفاده ميكنند وايراني در فقر بسر ميبرد.
نه تنها منابع زير زميني ايران تقريبا بطور مجاني در اختيار غربي ها قرار ميگيرد (مستقيم يا غير مستقيم) بلكه صنايع دستي ايران هم بقيمتهاي ارزان بخارج صادر ميشود (البته شانس بزرگ ايران درمورد يكي از منابع طبيعيش يعني نفت اينست كه نفت نرخي جهاني دارد وديگر نرخ محصولات نفتي كه ايران بازخريد ميكند بحثي جداگانه است) . براي مثال قالي ايراني را كه يك دختر روستائي كه در شرايط سختي زندگي ميكند, با دستان ظريفش ماه ها سخت كار كرده و بافته است يك خانواده متوسط اروپائي با قيمت كمي نسبت به درآمدش خريداري كرده از نقش و بافتش لذت ميبرد ودرروي آن مهمانيها ميدهد وشادي ها ميكند. اگر هنرمندان اروپائي قالي دستي ميبافتند, قيمت هركدام بيش از صد برابر قيمت قالي مشابه اش از ايران ميبود.
اين سياست سران حكومت هم باعث فراهم كردن رفاهي بيشتر براي غربي هاست وهم باعث تبديل كردن گروهي از ايرانيان به بردگيست, يك بردگي مدرن.

۱۹ نظر:

ناشناس گفت...

دوست گرامی سلام
اینکه به وبلاگی اومدم که نویسنده اش در اسراییل زندگی میکنه . آنچنان برایم هیجان آور بود که بی درنگ خواستم برایت کامنتی بگذارم . وبلاگت را با دقت می خوانم و دوباره می آیم .

Winston گفت...

دوست عزيز
اتفاقاً تنها سران ايران بلد نيستند مثل آدم رفتار کنند ولی ديگه دنياا امروز ياد
گرفته که چطور با ديگران حرف بزنه

سران ايران فکر ميکنن الان قرن 4 هجری قمری هست و مردم دنيا هم بلا نسبت گوسفند هستند

ناشناس گفت...

کاملا درست می گویید. در واقع برای نداشتن مدیران حکومتی که به مسایل جهانی اگاه باشند به جامعه با فرهنگ نیاز داریم. جامعه ایرانی و انسان ایرانی بایستی در راه گسترش یک دمکراسی حداقل غربی تلاش کند. منظورم از حداقل اینست که همان نوع غربی هم نیاز به گسترش و تعدیل اتسانی تر دارد.فعلا خداوندگار دیوانه ای در هاله های نادانی سرخوش ارتباط با ملکوت است.

ناشناس گفت...

دروددوست عزيز
كشورهاي غيردموكزاتيك...هميشه براي بقا خويشان مجبورندبه دنيا باج بدهند...اين شامل حال ما ايرانيها هم ميشود....ضمنا ممنون از نوشته هاي خوبت ..مرتب ميخوانم
موفق باشي

ناشناس گفت...

كاملا با نظراتتون موافقم

Winston گفت...

http://news.yahoo.com/s/nm/20060518/wl_nm/israel_iran_jews_dc;_ylt=A9G_RwY9NGxE_eUAZw1m.3QA;_ylu=X3oDMTA5aHJvMDdwBHNlYwN5bmNhdA--

خیابان شماره 11 گفت...

Not all the eastern countries act this way. Have a look at UAE, Saudi Arabia, Turkey and . . .
They have boosted their progress because of the stupid behaviors of Iranian so called politicians.

Iranian idiot گفت...

ميگن خلايق هر چه لايق...
تمدن ها هر چه لايق!

ناشناس گفت...

با درود فراوان
وبلاگ بسیار زیبایی است، بویژه وبلاگی که نویسنده اش در اسراییل زندگی میکند
راستی آیا حقیقت دارد که رییس جمهور، فرمانده نیروی هوایی و وزیر جنگ اسراییل ایرانی تبار هستند.
من از ال÷ر به اینجا آمدم.

ناشناس گفت...

خوشحالم که شما هم وطن عزیز در اسرائیل زندگی می کنید چون یکی از آرزوهای من هم همین است .
سران جمهوری خوب راه تلف کردن وقت را پیدا کرده اند و خوب می تونند باج بدن . من دیگه با راه حل دیپلماتیک موافق نیستم و فقط جنگ جنگ جنگ .
مگر چقدر وضع بدتر از حالا خواهد شد .

ناشناس گفت...

Dooste aziz!
Benevis! I miss your writings!
Dorood

ناشناس گفت...

اقای فرهاد عزیز چرا کامت من رو خطاب به هستی اون دختریه وطن فروش نگذاشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناشناس گفت...

سلام دوست من همه این مصیبتهای که به سر مردم شرقی اومده تقصیر حکمرانشون نیست تقصیر خود ملتهاست به قول حضرت علی مردم لایق همون حکمرانانشون هستن اگه میبینی ما حکمرانان بی عرضه ای داریم از بی تدبیری خودمونه

ناشناس گفت...

اقا چرا دیگه نمی نویسی ما خیلی منتظریم

ناشناس گفت...

سلام
برام جالبه که توی اسرائیل زندگی می کنید.. چند سوال دارم که خیلی وقت ذهن من رو مشغول کرده اگه براتون ممکن بود جوابش رو بدید. البته اگه مایل بودید. رفتار اسرائیلی ها با شما چطوره؟ و اینکه آیا اونجا راحت هستید از نظر زندگی و شرایط..و اینکه در مورد اسرائیلی ها میگن درسته یا نه؟ سپاس..

ناشناس گفت...

فقط اميدوارم سلامت باشي

ناشناس گفت...

سلام فرهاد عزيز

يك سوال؛ اكبر گنجي در مصاحبه خود با صداي آمريكا بر نفي استفاده از خشونت در مبارزه با رژيم تاكيد مي كرد و كل بحثش در مبارزه نافرماني مدني بود.
به گمان من نافرماني مدني تنها دو وجهه دارد: نخست اعتصاب و تظاهرات و سوم عدم راي دادن.
1- در مورد اعتصاب و تظاهرات كه رژيم ثابت كرده در معكوس جلوه دادن وقايع بسيار بسيار خبره است. اگر حجم تظاهرات به اندازه اي باشد كه بتواند وجود آن را منكر شود اين كار را كرده و با وحشيانه ترين شكل ممكن با برگزار كنندگان و شركت كنندگان برخورد مي كند. نمونه اين موارد را مي توانيم در جريان هاي اعتصابات كاركنان شركت واحد و قضيه تجمع زنان ببينيم. در حالتي نيز كه حجم اعتراضات به قدري باشد كه نتوان جلوي آن را گرفت سعي مي كند چنان موضوع را وارونه جلوه دهد كه به گمان خودش كسي اندكي به راستي سخنانش شك نكند. وضوع اعتراضات آذربايجان و 18 تير از اينگونه بود و رژيم به گونه اي وانود كه مردم آن بخش ها به خيابان ها آمده اند كه حمايت خود را از رژيم اعلام كنند.
2- در مورد راي دادن نيز بسيار مبرهن است كه زژيم بي حيا تر از اين حرف ها است. مجلس هفتم بارزترين نمونه اين موارد است. مي توان در كنار آن آخرين دوره انتخابات شوراي شهر تهران را نيز قرار داد.

پس! اين نافرماني مدني آقاي گنجي چگونه تاثير خود را خواهد گذاشت؟ هر دوي اين كانال ها كه بسته است...
آيا به نظر شما لازم است عامل ديگري نيز چاشني نافرماني مدني شود؟

متشكرم

ناشناس گفت...

اقا فرهاد کجاییییییییییی؟؟؟؟؟؟
چرا دیگه نمی نویسید ما منتظریم

ناشناس گفت...

مفسران و سیاست مداران رژیم ایران وقتی میشنوند که بن لادن ابراز میکنه که :"زرقاوی هیچ گاه کسی را به خاطر مذهب نکشته و هدف آنان کشتن هر کسی است که در خندق صلیبی‌ها در کنار آنان با مسلمانان می جنگند. هر کسی که در کنار آنان باشد، صرف نظر از این که چه مذهبی دارد یا از چه طایفه ای است، هدف قرار می گرفته است."نظر میدهند که :"به نظر می رسد بن لادن بیش از آن که در صدد تکذیب شیعه‌کشی باشد، در حال خط دادن به القاعده در عراق برای تغییر سیاست های نظامی آنان است"
حالا با این خبر چه می شود گفت
http://www.baztab.com/news/41753.php
دقت کنید به این جمله: حمله اخير گروه‌هاي شهداي الاقصي به يك مقر نيروهاي اسرائيلي و كشتن چند تن از آنان و به اسارت گرفتن يك سرباز اسرائيلي، كه به دليل نبود امكانات نگهداري اين سرباز، مجبور شده‌اند، او را بكشند، نشان مي‌دهد كه استراتژي حزب‌الله در به اسارت درآوردن نيروهاي اسرائيلي و حمله به اهداف نظامي، بسيار كاربردي‌تر از حمله به اهداف غيرنظامي است كه باعث تبليغات و جوسازي منفي رسانه‌ها عليه گروه‌هاي فلسطيني در افكار عمومي جهانيان شد.


جز این است که دارند به دژخیمان و تروریست ها خط میدهند که چگونه رفتار کنند؟
آیا آن پست فطرتان این سرباز جوان "گیلات شلیت" را کشته اند؟ ایران از کجا خبر دارد؟ و اگر نکشته اند آیا جز این است که رژیم ایران در حال خط دادن به تروریست ها است! آیا کسی نیست که بگوید شما که الان خود در گل مانده اید چطور دیگران را راهنمایی می کنید؟ جز این است که آن تروریست ها بقای خود را مدیون شما هستند ؟ و همچنین بقای شما بر پایه ترور طراح شده؟